Perkhemahan Bersepadu


        Hyeeeeeeeeeee :D lama tak update bog ni, berhabuk dah. kkkk aku tak update pon sebab minggu lepas busy ngan netball, camping and so on. tapi sekarang ni aku nak cerita pasal camping lah. camping ni budak tahun 6 je yg pergi sebab camping is one of the activities for year 6 after upsr. the big day started on Friday 7th October until Sunday 9th October. So the story begin like this.......

JUMAAT 7/10
       Semua budak tahun 6 dah ada kat sekolah lepas solat jumaat. berkumpul kat dataran glomac. oh ya lupa camping tahun ni buat kat sekolah je. semua nya berbaris dalam kumpulan masing2. aku punya nama kumpulan Mat Kilau, hahahaha sengal je and other groups are Hang Tuah, Hang Kasturi, Tun Perak, Tun Mutahir, Seri Lanang, Rentap, Dato' Bahaman and some more. aku tak ingat dah. yang lelaki punya group pon sama jugak. each group consist of 12-17 pupils like that lah. lelaki tak lah seramai perempuan. lepas daftar apa semua yang perempuan pegi kemas bilik, lelaki dirikan khemah kat padang. about 4.30 pegi surau solat asar berjemaah then minum petang. lepas tu semua group start bergerak ke system base masing2. system base ni ada 8 activity yang wajib kitorang buat macam X-factor, Halangan Komando, Gajet, Simpulan & Ikatan, Asas Pertolongan Cemas, Lakonan & Nyanyian, Dinamika and Cari Harta Karun. group aku buat X-factor dulu. euw haha kau tau tak game ni dia letak 3 kotak. kotak 1 Ulat, 2 Katak and 3 Ikan Keli. Each pupil kena pilih salah satu and masukkan dalam aquarium. this is so crazy hahaha aku tak ambik apa pon. lepas game ni pegi system base Halangan Komando. yeah ni baru adventure do. hahaha habis baju aku dah jadi warna coklat kena lumpur. dah habis main tu terus pegi toilet mandi tapi aku tak mandi lap lap badan je pastu tukar baju. after that solat maghrib berjemaah, baca yasin, solat isyak and makan malam. lepas makan ada program Muhasabah Diri kat surau. time ni lah semua orang berhipokrit kat situ je menangis tapi nanti buat balik. haihhhh pukul 12 macam tu baru masuk bilik tidur. 

SABTU 8/10 
       Hari kedua, bangun pagi gosok gigi, basuh muka, siap2 pegi surau solat subuh. lepas tu ada tazkirah. then senaman pagi bersama Puan Azizah hahahahaha ni lagi sakai okay.
  TAK BOLEH BELAH.... geli gila nak mamp lah aku cakap hahahaha. ramai jugak yg tak buat yelah sape tak geli? cebagitau aku sikit. yang lelaki lagi lah hodoh je dorang rosakkan step hahahaha lawak lawak xD lepas senaman breakfast then teruskan activity seterusnya Gajet. activity ni takdelah best sangat biasa biasa je. belajar ikat manuk then gerak ke bengkel KH, Simpulan & Ikatan pulak. dalam tu belajar cara ikat Buku Sila, Bunga Geti, Lilit 2 Simpul and Ikatan Pemukat.  Lepas tu pergi kelas 5L Asas Pertolongan Cemas. at first i thought it was very bored but i love it lah. best pulak belajar cara2 nak selamatkan orang harharhar xD After that we move to another system base Lakonan & Nyanyian. group aku kena buat Dikir Barat, awesome weh awesome sebab akulah solo muahahaha. tapi malang tak tersenarai dalam 8 kumpulan yg layak masuk final. takpe lah nak buat acane kan? haha then pergi kat surau. kat situ tempat game Dinamika. yang ni pon best jugak dorang angkat aku, kena makan buah pear sampai habis pastu menang tu yang best hahaha. And the last system base Cari Harta Karun. game ni group aku dapat no.2 :D so petang tu dah takde buat apa dah sebab semua system base dah habis. kitorang semua diberi kebebasan untuk buat apa je, ada yang mandi, main siapkan laporan dalam buku log. pastu budak perempuan aku tengok semua pakai baju kurung. dorang kata cikgu suruh, so kitorang semua pakai lah aku punya baju warna hijau hahaha sama dengan..... adalah xD tiba2 cikgu nazari cakap tak payah pakai sebab malam nanti ada Malam Kebudayaan, nanti susah. bengang je semua orang dah siap dah last2 kena tukar balik -..- geram je. lepas solat maghrib, isyak and makan malam semua berkumpul kat dataran glomac. JENG JENG JENG...... tiba masanya untuk semua orang release tension. ada mak bapak yg datang jugak tengok anak2 dorang buat persembahan. malam tu memang gempak gila lah tak tau nak cakap macam mana lagi dah ahahahaha, pukul 11 lebih habis masuk bilik tidur Zzzzzzz. lupa lupa lebih kurang pukul 11 pagi kitorang ada pertandingan memasak, haha cool weh!     

AHAD 9/10
          Bangun pagi macam biasa and aku still tak mandi sampai lah balik rumah hahaha xD lepas solat subuh senaman lagi ngan cikgu pastu cikgu marah kitorang dia suruh kitorang ikut sekali. dia cakap ingat dia ni buat free show apa hahahahaha aku nak tergelak do, then breakfast and prepare barang2 nak balik dah. lepas tu cikgu bagi baju camp. semua orang pegi tukar. lepas tu berkumpul dengar ucapan guru besar and sesi penyampaian hadiah. group aku menang SYSTEM BASE TERBAIK BABE! hahaha btw congrats to other groups yang menang jugak. SAYONARA~ bye bye bye bye bye bye